۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹

معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹

-۲۰-خوراکی-شگفت-انگیز-که-باعث-روشن-شدن-پوست-میشوند-2019-www.20to20.ir_-600x291 معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹

معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹

روشن و شفاف بودن پوست صورت نشان از شادابی و سلامت پوست میدهد . وقتی پوست ما تمام ویتامین ها و مواد لازم برای کلاژن سازی پوست و حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از افتادگی و تیره شده پوست را داشته باشد میتواند شادابی و طراوت خود را حفظ نماید .
اما منابع تامین کننده این ویتامین ها برای داشتن پوست روشن و شفاف کدام است .در اینجا به ۲۰ مورد از خوراکی های شگفت انگیز که مصرف آنها باعث روشن شدن پوست میشود میپردازیم .
میوه هایی که برای روشن شدن پوست مفید هستد.
۱٫ انار به روشن شدن پوست کمک میکند
دانه های انار متشکل از “الاژیک اسید” و “پونیکالاگین” می باشد این مواد در حفظ کلاژن و مراقبت در مقابل آسیبهای رادیکالهای آزاد تاثیر زیادی دارد به همین علت مصرف انار برای روشن شدن پوست، توصیه میشود. تحقیقات نشان میدهد پوست انار در افزایش درمان زخمها نقش موثری دارد زیرا با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می یابد.
۲٫ هندوانه میوه ای موثر در روشن شدن پوست
هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که در اتصال عرضی کلاژن و بهبود زخمها نقش موثری دارد. هندوانه به علت دارا بودن مقادیر زیادی از کاروتنوئیدلیکوپن در بهبود گردش خون و شفاف سازی پوست مؤثر است. خودن آب هندوانه با افزایش مقدار دریافتی لیکوپن و کاروتن به محافظت از سیستم ایمنی بدن و مقابله با بروز بیماریهای قلبی عروقی کمک میکند.
۳٫ زغال اخته وحشی باعث عادی سازی چربی پوست میشود
زغال اخته وحشی پر از آنتی اکسیدان است، این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که باعث عادی سازی چربی پوست میشود. هچنین میوه تمشک با افزایش سطح ایمنی بدن از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری میکند.
علاوه بر این مصرف پیوسته این میوه ها در جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی بسیار موثر است. یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه کمک به روشن تر شدن طبیعی و تغییر گرایش پوست برای روشن تر شدن بیشتر ” فایل پیام های پنهان روشن شدن پوست “ است این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر گرایش و حالات بدنی به سمت سفید شدن پوست به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است.
۴ گردو تولید کلاژن را افزایش می دهد
مصرف گردو در یک وعده غذایی به مقدار ۲۰۰ کالری، حاوی دوهزارو ۷۷۶ میلیگرم امگا۳ است،که این مقدا ر منبع غنی از پروتئین و مس است. مس در افزایش تولید کلاژن خیلی موثر است.
۵٫ لیموترش
لیموترش حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C است، این میوه مقدار سدیم و پتاسیم را در سلولهای بدن به توازن میرساند.
۶٫ روغن زیتون
زیتون و روغن آن حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که در بهبود سلامت مو ، پوست و ناخنها موثرند. روغن زیتون گردش خون را افزایش میدهد و پوست را مرطوب نگه میدارد. این چربی سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست نیز مؤثرند.
۷٫ ماهی های چرب
ماهی های چرب حاوی مقادیر زیادی ویتاین b12 هستند که در بازسازی سلولی نقش مهمی دارند و همچنین حاوی سلنیوم موجود در این چربی از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت میکند.
همچنین ماهی های چرب حاوی فسفر، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و ویتامین D است که در مرطوب نگه داشتن پوست موثر است. و چربی ماهی منبع خوبی از کلسیم، نیاسین، مس، و کولین به شمار میرود. کولین از خانواده ویتامین B می باشد که برای ساخت قسمت های چرب غشای سلولی مفید است.
۸٫ سیب زمینی ماده زیبایی و جذابیت
سیب زمینی معجون زیبایی و جذابیت است اگر می خواهید پوستتان همیشه صاف و سفید و روشن به نظر برسد سیب زمینی آپز را فراموش نکنید ضمنا می توانید آن را به صورت خام رنده کرده و به عنوان یک سفید کننده طبیعی روی پوست بمالید علت اینکه سیب زمینی پوست را سفید می کند .
وجود مقادیر زیادی هیدروکربن و نشاسه در آن است که این دو ، عنصر اصلی در سفید کردن پوست هستند . سیب زمینی را رنده کنید و عصاره آن را روی پوست صورت بمالید و بگذارید برای نیم ساعت بماند و بعد بشویید .
2معرفی-۲۰-خوراکی-شگفت-انگیز-که-باعث-روشن-شدن-پوست-میشوند-2019-www.20to20.ir_-600x375 معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹
۹٫ لیمو ترش بخورید تا سفید برفی بشوید
لیموترش مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان دارد این دو ماده مغذی در لیمو ترش عامل سفید کننده پوست هستند و ملانین های زیر پوست را کاهش می دهند همانطور که می دانید ملانین ها هر چقدر بیشتر زیر پوست تولید شوند پوست تیره تر به نظر می رسد برای کاهش تولید آنها عصاره لیموترش معجزه می کند البته از خوردن لیمو ترش غافل نشوید و در سالاد ها و انواع غذا ها از آن استفاده کنید . نتیجه شگفت انگیز خواهد بود .
۱۰٫کیوی میوه جذاب ها
کیوی هر چقدر بخواهید ویتامین C دارد و همانطور که می دانید ویتامین C عصاره جوانی و جذابیت است برخی افراد کیوی را به عنوان دسر یا میان وعده هم مصرف می کنند در فصل این میوه همیشه چند تا از آن را داخل کیف خود بگذارید و مقداری از ان را خورده و اگر امکانش دارید کمی هم روی صورت خود بمالید تا ببنید چطور شما را سفید و زیبا می کند .
۱۱٫ غذا ها و مواد حاوی ویتامین E مصرف کنید
ویتامین E باعث سفیدی و شفافیت صورت میشود تنقلاتی مانند تخمه آفتابگردان سرشار از این ویتامین هستند مغز تخمه آفتاگردان را همیشه به مقدار کمی پیش خود داشته باشید و به عنوان میان وعده استفاده کنید ضمنا می توانید آن را به صورت یک پودر نرم درآورده و به همراه مقداری عصاره لیمو ترش به عنوان ماسک استفاده کنید و ببینید چطور پوست را سفید و روشن می کند
۱۲٫ گوجه فرنگی بخورید
گوجه فرنگی میوه سفید کننده و از بین برنده لکه های قهوه ای است گوجه فرنگی را به هر شکلی که دوست دارید در رژیم غذایی خود قرار دهید و اگر حوصله دارید آن را رنده کرده و به صورت ماسک روی صورت بمالید
و بگذارید نیم ساعت بماند این کار را سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت تکرار کنید بعد از دو یا سه ماه خواهید دید پوستتان چطور سفید و شفاف میشود. گوجه علاوه بر تاثیری که بر زیبایی دارد برای سلامتی هم بسیار مفید است و از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان پروستات و مثانه پیشگیری می کند .
3معرفی-۲۰-خوراکی-شگفت-انگیز-که-باعث-روشن-شدن-پوست-میشوند-2019-www.20to20.ir_-600x430 معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹
۱۳٫ تخم کتان بخورید
این ماده غذایی سرشار از امگا ۳ است همانطور که می دانید امگا ۳ از چربی های مفید برای بدن بوده و بسیاری از پزشکان قرص آن را برای درمان بیماری های پوستی تجویز می کنند علاوه بر آن برای زیبایی هم توصیه می شود تخم کتان امگا ۳ مورد نیاز برای بدن را تامین کرده و ضمنا باعث زیبایی و روشن شدن صورت هم میشود و لکه های تیره و کدر را از بین می برد .
استفاده از تخم کتان به عنوان ماسک مانند مغز تخمه افتابگردان هم توصیه میشود و می توانید آنرا به صورت پودری در آورده با مقداری لیمو یا گوجه فرنگی مخلوط کرده و به صورت ماسک استفاده کنید.
۱۴٫ سبزیجات نارنجی بخورید
سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی ، هویج ، زرد آلو و انبه خاصیت خیلی زیادی داشته و باعث سلامت بدن و زیبایی میشوند این میوه ها را می توانید به صورت خام و به عنوان میان وعده استفاده کنید و یا اینکه کمی آنها را پخته و به عنوان سالاد کنار غذا سرو نمایید اگر طعمشان را به عنوان سالاد دوست ندارید اضافه کردن مقداری لیمو و نمک و فلفل آنها را خوشمزه تر می کند .
۱۵٫ میوه پاپایا بخورید
این میوه بیشتر در ایالات متحده ، کشورهای آسیای جنوبی و افریقا رشد می کند و در آن کشورها به عنوان ماده سفید کننده شناخته شده است در ایران هم شما می توانید این میوه را پیدا کنید و به صورت خام یا نیمه پخته مصرف نمایید میوه این درخت ویتامین های زیادی داشته و برای سلامت بسیار مفید است و در میوه فروشی ها بزرگ پیدا میشود .
دیگر راه های معجزه آسا برای داشتن پوست سالم و شاداب
۱۶٫ورزش کنید تاجوان و جذاب به نظر برسید
همه اشخاصی که جوان تر از سنشان دیده میشوند و البته بدنی خوش فرم و متناسب دارند هرگز بدون ورزش به این مهم دست پیدا نکرده اند هنرپیشه ها مهمترین برنامه روزانه شان تمرینات ورزشی و فعالیت های این چنینی است افرادی که ورزش می کنند سلول های فعال تری داشته .
در نتیجه جوان سازی در آنها بیشتر انجام میشود چون جریان خون منظم تری دارند.شاید این سوال برایتان مطرح شود که داشتن پوست سفید چه ربطی به ورزش کردن دارد دقیقا این دو با هم رابطه مستقیم داشته و به هم مربوطند افرادی که ورزش می کنند همانطور که گفته شد خون در رگهایشان پاک تر و منظم تر گردش می کند .
نتیجه اکسیژن بیشتری به سلولهای بدنشان از جمله سلول های پوستی می رسد در نتیجه این سلول ها زودتر خود را بازسازی کرده و جوان تر می مانند و آلودگی های درون رگ های انها از بین می رود و پوست شفاف تر و سفید تر به نظر می رسد .
استرس نداشته باشید
استرش دشمن سلامتی و زیبایی است افرادی که به صورت دایم دچار استرس و نگرانی هستند و زود از کوره در می روند و افرادی که به شدت زود رنجند در برخی موارد دیده شده است که به بیماری هایی مثل خشکی پوست و تیرگی ان و همچنین موارد دیگری نظیر آلزایمر و ام اس دچار شده اند .
اگر می خواهید پوستی سفید و شفاف داشته باشید استرس را از خود دور کنید افرادی که استرس دارند گردش خون در بدن انها به خوبی انجام نمیشود در نتیجه خونی که در زیر پوست هم جریان دارد خون صاف و حاوی اکسیژن کافی نخواهد بود .
این باعث میشود پوست همیشه تیره و کدر به نظر برسد .رمز زیبایی و جذابیت در آرامش و شادابی و در لحظه زندگی کردن است به یاد داشته باشید بسیاری وقایع با دید مثبت می تواند به بهترین شکل به پایان برسد .
۱۷٫برای سفید شدن پوست از ماسک سیر استفاده کنید
شاید استفاده از سیر برایتان کمی ناخوشایند باشد چون این ماده غذایی بوی بدی داشته و البته کمی هم سوزاننده است اما تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی دارد برای اینکه از سوزانندگی آن کم شود می توانید با کمی عسل آن را مخلوط کرده و بعد به عنوان ماسک استفاده کنید در هر صورت اگر دیدید نسبت به ان حساسیت دارید این کار را انجام ندهید چون ممکن است سبب التهاب و تاول و قرمزی هم گردد .
۱۸٫آناناس بخورید و به عنوان ماسک استفاده کنید
آناناس مقدار زیادی ویتامین C داشته و قادر است لکه های قهوه ای و لکه های ناشی از پیر پوستی را از بین ببرد . با این میوه می توانید سالاد هم درست کنید و به همراه کاهو و سبزیجات دیگر کنار غذا سرو نمایید اتفاقا سالاد بسیار خوشمزه و با طعم متفاوتی خواهد شد.
برای سس می توانید از اب لیمو ترش و مقداری سیر رنده شده و ماست یونانی استفاده کنید چون همه این مواد خاصیت سفید کنندگی برای پوست دارند و در واقع شما با درست کردن این سالاد یک معجون جوانی درست کرده اید .
4معرفی-۲۰-خوراکی-شگفت-انگیز-که-باعث-روشن-شدن-پوست-میشوند-2019-www.20to20.ir_-600x409 معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹معرفی ۲۰ خوراکی شگفت انگیز که باعث روشن شدن پوست میشوند ۲۰۱۹
۱۹٫سفیده تخم مرغ به صورت خود بمالید
سفیده تخم مرغ مخزن پروتیین است و همانطور که می دانید پروتیین ها نقش ترمیم کننده و لایه بردار دارند. این ماده غذایی سلول های مرده و آسیب دیده را مانند یک لایه بردار قوی از بین برده و پوست را به کلاژن سازی تشویق می کند .
کلاژن ها عامل جوانی پوست هستند . یک سفیده تخم مرغ را خوب بهم بزنید تا حدی که کف کند بعد آن را روی پوست بمالید و بگذارید نیم ساعتی بماند بعد با آب ولرم بشویید .
۲۰٫از ماسک نشاسته استفاده کنید
در بالا به این موضوع اشاره کردیم که سیب زمینی شیرین به علت داشتن مقدار زیادی نشاسه باعث میشود پوست سفید و شفاف شود اگر تمایلی به استفاده از سیب زمینی ندارید یا این کار برایتان سخت است می توانید مقداری نشاسه را در آب حل کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید .
نشاسه ممکن است پوست را خشک کند استفاده از ماست چرب همراه با نشاسه این مشکل را حل می کند خود ماست هم یک لایه بردار قوی بوده و به خاطر اینکه کلسیم زیادی دارد پوست را لطیف و شفاف و روشن می کند .
از سفیدآب استفاده کنید

اگر به خاطر داشته باشید قدیم ترها در حمام از سفیدآب برای بیرون آوردن سلول های مرده پوست استفاده می کردند انجام این کار در دنیای مدرن امروز هم بسیار خوب و مفید است سفیدآب زدن در حمام باعث میشود سلول های مرده بیرون آمده و پوست لایه برداری شود و سول های جوان تر ایجاد شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر